Håravfall (del3)

Ni som följer mig på Instagram har redan fått följa min hårresa. Där är det lite lättare att uppdatera daglien då jag inte behöver skriva så mycket. För den som vill följa mig där hittar mig här.
När väl håret började falla av tror jag det tog ca två veckor innan jag var helt kal på huvudet. Jag var så trött på det den sista tiden för det kliade så och det var hår precis överallt. Tillslut tog jag en handduk och ruffsade runt på huvudet inne i duschen för att bli av med så mycket som möjligt. 
 
Innan det klippte jag av mig håret i olika etapper. Jag var en sån som gick till frisören högst en gång om året och bad dem klippa så lite som möjligt. Ni kan ju bara tänka er känslan när jag väl bestämt mig för att klippa det. Jag delade upp håret i två delar och klippte bara rakt av - ca 40 cm.
 
Steg 2 i min flintkamp
 
 
Dagen efter klippte min syster av mig ytterligare 20 cm efter att hon frågat om jag var säker minst tre gånger. Jag klandrar henne inte för sist hon klippte mig fick hon ta högst två millimeter. Nu var det inte så noga längre. Jag minns att jag sa till henne "Du får inte borsta det eller dela upp under och överhår. Nu delar vi bara in det i fyra delar och så klipper du rakt av, inget finlir!" Jag lät henne inte ens jämna till det där det blev ojämt. Det spelade liksom ingen roll längre.
 
Steg 3. Detta trivdes jag i så det fick vara kvar ett par dagar. 
 
Elin

Fortsätt kämpa <3

Svar: Tack <3
Linda Jansson

Gossa

kämpa kämpa min kära vän. Du klär i precis allt<3 Ändlöst med kärlek

Svar: Godingen <3
Linda Jansson

apieceofdelly.blogg.se

Vilken stark person du är...glad att jag hittade din blogg! Vill önska dig lycka till! Detta kommer du fixa...❤️

Svar: Tack snälla du, blir så glad <3
Linda Jansson

Angelica

Alltid lika snygg😘

Svar: Du då! <3
Linda Jansson

Klara

Har läst alla inlägg om din cancer och är så imponerad av dig. Av hur ärlig du är och att du orkar skriva om det, och att du skriver så bra. Fortsätt skriva och fortsätt kämpa! Du är grym! Hoppas och ber för att du ska bli frisk fort!

Svar: Oj, vad glad du gör mig. Tack! <3
Linda Jansson

Malin

Stor kram till dej!!
Hoppas du får en fin helg mitt i allt i ditt liv.
Skickar styrka till dej!!
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Svar: Tack snälla <3
Linda Jansson

daniela

Hej! Hittade din blogg idag och måste bara säga att jag blir så otroligt rörd av det jag läser. Fortsätt kämpa!

Svar: <3
Linda Jansson

Lili

Så snygga outfits!

Therése Pue

Kramar till dig! Bra blogg ♥

Svar: Tusen tack snälla <3
Linda Jansson

Ulrika

Hej Linda. Hittade just din blogg. Så fint du skriver och oj, vad jag känner igen mig. Jag fick diagnosen Hodgkins lymfon, cancer i lymfsystemet, i början på sommaren. Precis färdig med mina åtta cytostatikagånger. Om två veckor väntar strålning på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Kämpa på! Jag bloggar också om min cancerresa. Det är, som du säger, gott att få sätta ord på hur man känner! Stor kram.

Svar: Hej! Så kul att du hittat hit. Blev väldigt ledsen att höra om vad du drabbats av men väldigt glad att du delar med dig. Stort lycka till, verkligen. STOR KRAM till dig <3
Linda Jansson

Linnea

Du var så otroligt snygg i dina nya frisyrer. För mig är du lika vacker med långt som kort hår, och det menar jag verkligen. <3

Svar: Love U <3
Linda Jansson