Tid att tänka

 
 
Faan, det är inte bra för mig att vara ensam. Jag får för mycket tid att tänka och då förvärras oron och massa känslor väller över mig. Ni som följt min resa här på bloggen har nog lagt märket till att jag försöker leva som vanligt, som innan jag fick mitt cancerbesked. Ibland vet jag inte varför, vem försöker jag lura? Jag menar, livet är inte som innan, det kommer förmodligen aldrig att bli det heller. Jag har verkligen svårt att acceptera det!
 
Jag önskar att någon kunde säga att jag är frisk, att cancern är helt borta och att den aldrig kommer tillbaka. Jag är så trött på att ha den här klumpen i bröstet varje dag. Att gå och bära på den här jäkla oron precis hela tiden. Att ständigt känna efter om jag har någon knöl eller smärta i kroppen som kan vara ett tecken på återfall. För att inte tala om när jag faktiskt känner något, då blir jag hysterisk rädd och tänker att nu är det kört!
 
Jag ser inget fel med att försöka leva på som vanligt, tvärtom, det är förmodligen det bästa jag kan göra. Men det känns som att jag lever i en bubbla, i ett ingemansland. Dock tror jag att det är nödvändigt för att orka.
Jag upplever också att ingen tar ansvar för mig längre. Nu när man är "färdigbehandlad" hamnar man liksom utanför systemet. Det är så jäkla viktigt att få känna sig trygg, ja, så trygg man kan iallafall.
 
Nej, idag är en riktig skitdag, känner mig ensamast i hela världen! Imorgon ska jag iallafall till jobbet, då hoppas jag på en bättre dag.
 
 
Hanna Karlsson

Jag önskar att jag kunde säga att jag förstår men det går ju inte när jag själv inte varit med om samma sak, men jag kan tänka mig att det är hemskt. Jag kikar in här då och då och tänker på dig. Kram <3

Svar: Tack för att du tänker på mig och stöttar mig, det betyder massor <3
Linda Jansson

Linnea

Åh. Jag önskar så att du slapp detta vemod och dessa känslor. Tänker på dig! <3

Svar: <3
Linda Jansson

Malin

Precis så känner jag med vännen 😢💕

Svar: <3
Linda Jansson

Annika.

Hej Linda, har nu kommit hem från gran canaria. Så skönt att vara i värmen och solen!
Kära fina Linda, Förstår att tankarna kommer över dig,särskilt när du är ensam. Du ska tänka som du gör och leva på med gott mod. Men jag vet att det inte alltid är lätt. Ha kontakt med vården och sök om du känner dig orolig. Be om uppföljning kanske till våren? Även om allt är bra så behöver man en kontakt med onkologen, husläkare har ju inte samma kompetens. Har de släppt dig helt nu?? Här i Uppsala får man klara sig själv när man är färdigbehandlad. Men om man uttrycker oro så får man en läkartid. Det är bra tycker jag och man behöver inte känna sig dum, de vill inte ha oroliga patienter.
Du är jättesöt med din rejäla kalufs, och du skulle passa i vilken frisyr som helst!! Men jag vet att du vill ha långt hår..
Min dotter hade liknande dreads som du tidigare och hon fick ont i nacken och ryggen pga allt hår... Hon kände klar lättnad när hon tog bort dem.
Bra att du jobbar och är aktiv!!
Det tar en lång tid att komma igen linda, många känner nog så. Det är en fruktansvärd period man har gått igenom och nu måste man hitta copingstrategier för att leva vidare i sitt friska liv. Det gamla livet har man lämnat bakom sig. Jag känner stor kärlek och värme för dig Linda. Du är ung och har en sådan kraft och värme i dig, du är fantastisk lilla tösabiten 😘
Ha det bra nu och mys till det ordentligt inför julen. Kram Annika.

Svar: Åh Annika, nu gråter jag. Blir så rörd av det du skriver. TACK!!!Om du visste vad du har betytt och stöttat mig under min resa <3 Dina ord gör mer än du kanske tror.

Underbart att du varit i väg på semester. Få samla krafter och stanna upp en stund, det är viktigt.

Ja, jag känner som din dotter. Håret är verkligen tungt haha... Men det är värt det ;)

Stor kram till dig Annika och god jul <3
Linda Jansson