Fina möten

Jag har många gånger tänkt att jag inte skulle vilja vara utan all lärdom jag har fått av den här sjukdommen. Självklart vill jag vara utan cancern och alla hemskheter den dragit med sig men om man ändå ska gå igenom detta är det lika bra att tänka på allt positivt som kommit med det.
Dels tänker jag på alla fina människor som korsat min väg. Alla möten är unika och jag vill säga att alla människor jag mött har lärt mig något. Jag är verkligen lyckligt lottad. Bara alla fina mail jag fått av både nya och gamla bekantskaper, själv drabbad eller någon som bara vill skriva att den tänker på mig. Det betyder så mycket för mig att veta att det är så många som hejar på mig. Vill passa på att tacka alla för det, ni vet vilka ni är ♥
 
Under min cellgiftstid träffade jag många som var i samma situation som mig. Alla kämpade vi mot samma mål - att besegra cancern, men vi hade alla vår egna historia om hur vi hamnat där. Jag minns speciellt en dam som jag mötte på cytostatikamottagningen. Hon låg i sängen mitt emot mig och fick själv cellgifter och vi började prata med varandra. Hon berättade att hennes prognos inte var så god och att man inte kunde bota henne. Nu försökte man behandla henne för att hon ska kunna vara med så länge som möjligt. Sånt här gör så ont att höra om, det kunde lika gärna varit jag.
Något som förundrade mig var vilken styrka hon besatt. Fullt medveten om att hon aldrig kommer att bli frisk forstätter hon att berätta om hennes drömmar och viljan att få skriva klart en bok som hon jobbat på länge. När hon säger: "Jag hoppas att jag hinner skriva klart den. Annars har mina söner lovat att göra det åt mig" då hugger det till i mitt hjärta igen. Jag hatar verkligen denna hemska sjukdom som sliter nära och kära ifrån oss. Vem är cancern som ska få avgöra vem som ska leva och vem som ska dö? 
Tillslut var jag klar och det var dags för mig och Erik att lämna cytostatikaavdelningen. Jag berättade för henne vilken kämpe hon är och att hennes ögon lyser, för det var precis vad de gjorde. Vilken kvinna!
 
Angelica

Fina fina du, så fint skrivet av dig❤️
Du är ju värd det allra bästa, och dina ögon lyser på samma vis det är jag säker på😍
Fint av dig att säga det till henne, "vi" är nog alldeles för dåliga på att säga fina saker till " främlingar" mer sådant och världen skulle le och skina lite mer.
Jag hejjar på dig och du finns i mina tankar hela tiden... Modiga , vackra och starka Linda, du är en förebild ❤️ Kram

Svar: Goa Angelica, tack!Jag önskar också att vi alla sa mer snällt till varandra.
Det är ju bara att gå till sig själv och känna hur glad man blir av en snäll kommentar av en främling. Håller med dig - mer sånt!
Kramar
Linda Jansson

Anonym

Så sant det du skriver. En resa i cancervärlden kan öppna upp hjärtan om man är mottaglig och har ett visst mod. Läste i någon blogg gällande bc att man utvecklar ett slags blodsband till varandra i och med den gemensamma upplevelsen. Beredd att hålla med.
Var idag och köpte ett nytt schampo.. Frisörskan var jättegullig, hon var gravid och skulle bli mamma i juni. Hon berättade att för fem år sedan hade hon gått igenom all behandling för bc. Cytostatika, strålning mm
Hon var då 26 år. Allt hade gått bra och nu skulle hon bli mamma!!! Blir så otroligt berörd
..och då kommer känslan med blodsband starkt fram. Man delar något som ingen annan begriper eller kan ta in.
Jag tror att det underlättar att ha ett öppet hjärta och att visa empati samt öppna upp för samtal och möten.
Ha en fin helg. Kram Annika
.












Svar: Jag håller verkligen med dig, blodsband var ett bra ord för det. <3Vad glad jag blir av att höra om frisören som väntar barn, det finns hopp :)

Stor kram till dig!
Linda Jansson

Gossa

Så himla fint inlägg min vän. Du är en lysande stjärna🌟 i Love u❤️

Svar: <3
Linda Jansson