Första strålbehandlingen

Igår började jag min nästan sju veckor långa strålbehandling. Det gick bra men det var jobbigt psykiskt. Allt jag går igenom är så surrealistiskt! När jag låg på den smala britsen inne på strål kunde jag spegla mig själv i glaset på den stora strålmaskinen. Det gjorde så ont att se sig själv ligga där omringad av sköterskor som sprang in och ut ur rummet. En grön laserstråle som streckte sig genom hela rummet och med en överkropp fylld av tuschmarkeringarna som de hade som hjälpmedel för att strålningen skulle ske på exakt rätt ställe. Sex punkter skulle jag få sa de och det betyder att de strålar mig på sex olika ställen och vinklar runt bröstet. Tillslut var Erik tvungen att lämna rummet tillsammans med alla läkare och sköterskor. Kvar ligger jag, ensam. Nu var det bara jag och en jättemaskin som ska hjälpa mig att bli av med eventuella cancerceller som kan ligga och lura. Jag kämpade verkligen för att hålla tårarna tillbaka men denna gång gick det inte. Tårarna bara rann längs mina kinder och jag bet hårt i läppen för att inte den skulle darra. Jag ville inte att någon skulle se.
 
Idag fick jag min andra omgång och redan nu känner jag mig mer bekväm i denna behandlingsform mot denna jäkla sjukdom. Jag vet att biverkningarna kommer om ca två veckor men än så länge mår jag bra och det är det som räknas.
 
 
Några härliga bilder från förra veckan. 
Puss ♥
Anonym

Ja det är surrealistisk med strålningen!!
Skrämmande och omänskligt på något sätt
Du behöver inte alls få några större besvär av behandlingen. Prata med sköterskorna och var steget före.... Det behöver inte alls bli så farligt. heja på nu!! Kryssa för dag för dag i almanackan tiden går fort!!
Antar att håret börjar växa en del nu? Det är spännande när det sätter fart. Något att glädjas åt och att pyssla med..
En fantastisk känsla att ha hår som växer!
Stor kram till dig. Du är fantastisk duktig och nu går det bara framåt!
Kram Annika. 💞

Svar: Jag kryssar dag för dag, tack för tipset :)Ja håret har börjat växa, fantastiskt! Vill bara att det ska växa fortare haha…
Tack snälla du för dina stöttande ord, betyder så mycket <3 Kram
Linda Jansson

Malin D

Fina du, det kommer gå bra. Jag är med dig. Kram ❤

Svar: Tack snälla <3 Jag är med dig med! Kram
Linda Jansson

Sofie

<3

Svar: <3
Linda Jansson

-

Önskar att du fick slippa.

Men hejja dig! En dag i taget kommer du framåt! Och där borta, framåt, där ljusnar livet <3

Svar: Sant så sant <3
Linda Jansson

Sara

Många kramar till dig. Du får gå igenom så många saker som ingen borde få gå igenom.

Svar: <3
Linda Jansson

Sara

Jag älskar att läsa din blogg. Jag studerar till sjuksköterska och det är intressant att läsa hur man mår vid alla möten och vårdåtgärder. Du skriver jättebra och man kan nästan leva sig in i känslan för jag tycker du beskriver allt så bra.

Lycka till med fighten, vi finns på din sida Krya på dig! :D

Svar: Vad glad jag blir att du gillar min blogg <3 Det betyder massor att få veta att man hjälper eller inspirerar någon. Lycka till med din utbildning. Kramar
Linda Jansson

Lisa

Du är grym! Cool, vacker, smart och begåvad! Och vilken bra berättare du är!

Svar: Åå, tack snälla för de orden! <3
Linda Jansson