Det här med att hamna i klimakteriet

 
Hej på er. Idag har jag inte gjort många knop kan jag lova. Jag har iallafall lyckats överdosera mitt kaffeintag så nu är jag nästan lite skakig. För att sluta missbruka kaffe åkte jag och köpte en påse godis istället. Inte bra det heller. Jag som är i klimakteriet (utav alla mediciner för min bröstcancer) får vallningar Alabama utav socker, så nu vill jag bara slita av mig kläderna.
 
 
Det här med att hamna i ett kemiskt klimakterie är verkligen inte kul kan jag lova, även om det är livsviktigt för mig så är det inte roligt alls. Förutom att få en otroligt obalans med hormoner i kroppen och allt vad det bidrar till, så har jag också ont i hela kroppen och är stel i leder och lider av kraftiga vallningar. Min kropp blir medicinerad för att trycka tillbaka östrogenet i kroppen pga att det var det som min cancertumör livgav sig på. Att hastigt bli satt i klimakteriet från en dag till en annan i så ung ålder är en chock för kroppen och hundra resor värre än för en kvinna som når dit av naturligt åldrande. Detta är så skitjobbigt rent ut sagt och gör att jag ofta funderar på att sluta med allt och bara få må bra, men jag vågar inte. Blir galen! 
 
Jaja, nu har jag klagat klart för idag. Erik kom nyss hem men tog med sig vovvarna ut i skogen så jag ska väl sätta igång med middagen. Senare tänkte jag ta ett bubbelbad för att iallafall försöka avrunda denna dag med något mer positivt. Men kanske passar bättre med en kalldusch...;) Hoppas din dag varit fin!
Elin Bäckström

Åh älskar tavlan, vart är den ifrån?

Svar: Tack snälla du. Den är från Desenio.se OCH du hittar just denna här -> https://desenio.se/sv/artiklar/cannes-1-poster.html 💗
Linda Jansson

Tonje

Boblebad høres magisk ut 💛 Og det er lov til å klage litt 👌😉 God kveld til dere 🌿 Klem fra regnfulle Danmark

Svar: Eller hur😅 ibland måste man få det😊
Linda Jansson

MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap

Usch det låter inte ett dugg kul tjejen <3 Man måste få beklaga sig ibland!!

Netti Starby

Nej fy vad jobbigt för dig som har sådana biverkningar och det låter verkligen inget vidare! Många styrkekramar från mig <3

Celine

Usch det där lät inte kul! Tusen kramar till dig <3

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Det låter verkligen inte kul och jag hoppas att det på något sätt minskar! Kärlek till dig! ❤️

Sara Ekman

Men åh vad jobbigt!!! :O <3

Matilda Berlin

Men alltså fyy! Det måste ju verkligen vara brutalt jobbigt... Lider så otroligt mycket med dig! Skickar alla världens kramar <33

Bunny Therése

Kämpa på <3

Emma Engström

Vännen, det låter verkligen kämpigt men även du är en kämpe som tar dig igenom detta! Vill dig verkligen ALLT väl och önskar att du inte behövde gå igenom detta <3 Massvis med styrkekramar hjärtat <3

Amanda (Swedish Passport)

Nej fy alltså, kämpa på! KRAM! <3